Triumph Tiger 900 Rally Pro
čierna
,-EUR
matt khaki
,-EUR
šedá/oranžová
,-EUR
Triumph Tiger 900 Rally Pro
Cena od ,-EUR
Objem motora: | 888 cc |
Max Výkon: | 108 PS / 106.5 bhp (79.5 kW) @ 9,500 rpm |
Max krútiaci moment: | 90 Nm @ 6,850 rpm |
Prevodovka: | 6 rýchlostné |
Odpruženie: | Predné: Showa 45mm upside down vidlica, manuálne nastavenie predpätia, tlmenia odskoku a tlmenia kompresie, 240 mm zdvih
Zadné: Showa jednotka zadného odpruženia, manuálne nastavenie predpätia a tlmenia odskoku, 230mm zdvih |
Brzdy: | Predná: Dva plávajúce kotúče 320mm, Brembo Stylema 4 piestikové Monoblok brzdiče. Radiálna pumpa, Optimalizované, náklonové ABS
Zadná: Jeden kotúč 255mm. Brembo jednopiestikový posuvný brzdič. Optimalizované náklonové ABS |
Pneumatiky: | Predná: 90/90-21
Zadná: 150/70R17 |
Objem palivovej nádrže: | 20 l |
Výška sedla: | 860-880mm |
Váha mokrá: | 228 kg |
NOVÝ RAD TRIUMPH TIGER 900
• Nový rad TRiumph Tiger 900 prináša vyšší výkon, viac pohodlia a lepšiu ergonómiu
• Vďaka výraznej modernizácii motora – o 13 % vyšší výkon, vyšší maximálny krútiaci moment 90 Nm a o 9 % nižšia spotreba paliva
• Úplne nové prvky aktívnej bezpečnosti a nové 7” TFT prístroje poskytujúce viac možností
• Nové sedadlo jazdca a tlmiaci systém uchytenia riadidiel pre väčšie pohodlie na dlhé vzdialenosti
Nový rad Tiger 900 od Triumph Motorcycles, ktorý prináša väčší výkon, krútiaci moment, schopnosti a pohodlie, čím zvyšuje latku v kategórii Adventure motocyklov. Nová rada Tiger 900 zahŕňa Tiger 900 GT, GT Pro a Rally Pro, z ktorých každý poskytuje významný zvýšenie výkonu a špecifikácie.
Typický trojvalcový motor Tiger 900 bol významne inovovaný, vrátane prepracovaných komponentov motora, a poskytuje o 13 % vyšší výkon ako predchádzajúca generácia. Usporiadanie kľukového hriadeľa do písmena „T“ s poradím zážihu 1,3,2 ostalo nezmenené. Nový motor pre Tiger 900 dostal nové piesty s vyššou kompresiou, novú hlavu, vačky a sanie čím sa výkon zvýšil z 95 na 108 koní při 9 500 otáčkách a krútiaci moment z pôvodných 87 Nm na 90 Nm pri 6 850 otáčkach. Aj pri zachovaní síly v nižšom a strednom pásme je motor teraz živší v najvyšších otáčkach, pričom sľubuje nižšiu spotřebu, a na jednu dvadsaťlitrovú nádrž tak pôjde najazdiť viac ako 400 kilometrov.
Úplne nové prvky aktívnej bezpečnosti poskytujú viac možností v celom rade Tiger 900, vrátane vylepšeného brzdenia pre lepšiu kontrolu a skrátenú brzdnú dráhu, a nového varovného systému núdzového spomalenia, ktorý aktivuje výstražné svetlá pri prudkom brzdení a automaticky sa deaktivuje, keď odídete.
Nové obrysové svetlá poskytujú výraznú siluetu najmä v noci a pri zlej viditeľnosti. Nový rad obsahuje aj nové 7” TFT prístroje s novou grafikou a systémom menu a novou nabíjačkou do kokpitu USB-C, ako aj pripojenie My Triumph Bluetooth ako štandard pre všetky modely.
Nové sedadlo jazdca je plochejšie a priestrannejšie a pre obidva modely Pro je samozrejmosťou funkacia vyhrievania sedadiel. Sedadlá sú špeciálne navrhnuté tak, aby poskytovali väčší komfort na dlhé vzdialenosti. Sedadlo jazdca má nastavieľnú výšku o 20 mm. Ako príslušenstvo je k dispozícii vyhrievané znížené sedadlo jazdca, ktoré znižuje výšku sedadla o ďalších 20 mm. Model GT disponuje potenciálnou výškou sedadla až 800 mm.
Nový tlmiaci systém uchytenia riadidiel prispieva k pohodlnejšej jazde a vylepšená poloha riadidiel na Rally Pro s riadidlami bližšie o 15 mm uľahčuje svižnejšiu jazdu v sede alebo vstoji.
Modelový rad 2024, ktorý prináša ešte viac postoja Tiger, má novú karosériu na zobáku, kokpite a bočných paneloch v integrovanom dizajne, ktorý dáva každému motocyklu agresívny postoj zameraný na dobrodružstvo. Vzhľad dopĺňajú nové súčasné a dynamické farebné schémy a grafika.
Nový tlmič Akrapovič vedie komplexný zoznam viac ako 50 doplnkov a zákazníci si môžu vybrať zo štyroch prispôsobených balíkov príslušenstva, súprav Performance, Protection, Trekker a Expedition.
Nový rad si zachováva všetky špičkové špecifikácie Tiger 900 vo svojej triede:
• Optimalizované ABS v zákrutách a kontrola trakcie s IMU
• Až šesť jazdných režimov vrátane Road, Rain, Sport a Off-Road plus Rider Configurable pre GT Pro a Rally Pro a Off-Road Pro len pre Rally Pro
• Plne LED osvetlenie vrátane charakteristického predného svetlometu DRL a kompaktného zadného svetla (v USA, CN, JP pozičné svetlo namiesto DRL)
• Triumph Shift Assist (GT Pro a Rally Pro)
• Vyhrievané rukoväte a sedadlá (GT Pro a Rally Pro)
• Osvetlené spínače
• Systém monitorovania tlaku v pneumatikách (GT Pro & Rally Pro)
• Brzdy Brembo Stylema® Monobloc
• Špeciálne odpruženie s prémiovou špecifikáciou vyladené pre maximálne cestné a terénne schopnosti
o GT má k dispozícii plne nastaviteľnú kazetovú USD vidlicu Marzocchi 45 mm, zadnú pružiacu jednotku s manuálne nastaviteľným predpätím a tlmením odskoku a 180 mm zdvihom vidlice a 170 mm zdvihom zadného kolesa
o GT Pro má k dispozícii plne nastaviteľnú USD vidlicu Marzocchi 45 mm, zadnú pružiacu jednotku s elektronicky nastaviteľným tlmením predpätia a odskoku a 180 mm zdvihom vidlice a 170 mm zdvihom zadného kolesa
o Rally Pro ťaží z plne nastaviteľnej USD vidlíce Showa 45 mm, s manuálne nastaviteľným predpätím, tlmením odskoku a kompresie a zadnej pružiacej jednotky s manuálne plne nastaviteľným tlmením predpätia a odskoku, zdvihom vidlice 240 mm a zdvihom zadného kolesa 230 mm.
• Ľahký modulárny rám
• Nastaviteľný plexi štít a 20 mm nastaviteľná výška sedadla
• 20 litrová palivová nádrž
Na ceste je nový Tiger 900 agilný a vynikajúco ovládateľný pri nízkych rýchlostiach, pričom disponuje dostatkom výkonu pre prudké zrýchlenie a vynikajúco zvláda aj cestovanie vo vysokých rýchlostiach na dlhé vzdialenosti. V technickejších situáciách v teréne je jemné ovládanie plynu intuitívne a vzbudzuje dôveru.
• Každý model ťaží zo špecifického nastavenia odpruženia, navrhnutého tak, aby vyhovovalo potrebám jazdca.
Tiger 900 GT je vybavený vysoko kvalitným odpružením Marzocchi™ s nastaviteľnou kompresiou a tlmením odskoku. So 180 mm zdvihom vidlice a 170 mm zdvihom zadného kolesa bola zostava vyladená špeciálne pre GT, aby poskytovala vynikajúcu ovládateľnosť na ceste a pohodlie pri dlhej jazde so schopnosťou zdolávať terén.
Tiger 900 GT Pro taktiež používa odpruženie od výrobcu Marzocchi™. Plne nastaviteľná vidlica je zladená s elektronicky nastaviteľnou zadnou pružiacou jednotkou – to umožňuje jednoduché a pohodlné nastavenie predpätia zadnej pružiacej jednotky stlačením tlačidla tak, aby vyhovovalo jazdcom, ktorí cestujú sólo, so spolujazdcom alebo plne naložený.
Modely GT a GT Pro sú zamerané viac na cestu a disponujú kolesami z ľahkej zliatiny – predné koleso má 19” a zadné koleso má 17” čím je zabezpečená dokonalá rovnováha medzi ovládateľnosťou na ceste a schopnosťami v teréne.
Tiger 900 Rally Pro využíva odpruženie Showa™, ktoré jazdcom ponúka plnú nastaviteľnosť a veľkorysý zdvih 240 mm predného a 230 mm zadného kolesa. Toto vysokokvalitné progresívne nastavenie odpruženia poskytuje schopnosti a všestrannosť na všetkých povrchoch.
Tiger 900 Rally Pro používa bezdušové špicové kolesá – predné koleso má 21” ktoré umožňuje neprekonateľné jazdné vlastnosti v teréne a ponúka možnosť výberu zo širokého výberu pneumatík.
Brzdové strmene Brembo Stylema™ sú najlepšie vo svojej triede a sú namontované na všetkých troch nových modeloch Tiger 900, zabezpečujú účinnú brzdnú silu pri citlivom dávkovaní brzdnej sily, ktorá pomáha udržiavať brzdenie plynulé, kontrolované a zároveň mimoriadne výkonné.
VIAC SCHOPNOSTI
Nový Tiger 900 pre rok 2024 obsahuje nové aktívne bezpečnostné prvky na zlepšenie viditeľnosti na ceste, vrátane nového výstražného systému núdzového spomalenia, ktorý aktivuje výstražné svetlá pri prudkom brzdení a automaticky sa deaktivuje. Nové obrysové svetlá navyše poskytujú výraznú siluetu najmä v noci a pri zlej viditeľnosti.
• Optimalizované náklonové ABS a náklonová kontrola trakcie sú štandardnou súčasťou všetkých troch modelov Tiger 900. Spolu s ovládaním škrtiacej klapky je možné meniť úroveň asistencie trakčnej kontroly pomocou štyroch rôznych štandardných jazdných režimov — Road, Rain, Sport a Off-Road.
GT Pro má päť jazdných režimov s dodatočným programovateľným režimom Rider, ktorý umožňuje jemné doladenie podľa preferencií jazdca a štýlu jazdy. Rally Pro má šesť jazdných režimov s extra režimom Off-Road Pro, ktorý úplne deaktivuje ABS a trakčnú kontrolu, aby bolo možné plne využiť schopnosti modelu Tiger 900 Rally Pro v teréne.
Nový vylepšený brzdový systém automaticky vyvažuje brzdnú silu vpredu a vzadu, pričom pracuje v súlade s optimalizovaným náklonovým systémom ABS, aby zlepšil stabilitu pri prudkom brzdení a zároveň výrazne skrátil brzdnú dráhu.
Spojkový systém Triumph Slip and Assist je namontovaný na všetkých troch modeloch Tiger 900, Umožňuje ľahký pohyb páčky spojky pre zníženie únavy jazdca, najmä pri jazde v meste a pri technickej jazde v teréne. Tento systém tiež zlepšuje ovládanie zadného kolesa pri prudkom spomalení, čím pomáha pri plynulom a istom nájazde do zákruty na rôznych povrchoch.
Modely Pro sú vybavené aj systémom Triumph Shift Assist. To umožňuje bezspojkové radenie vyšších aj nižších prevodových stupňov pre plynulé zrýchľovanie a mimoriadne plynulé spomaľovanie.
Systém pripojenia My Triumph je teraz štandardom pre všetky modely Tiger 900. K hudbe, telefónu a navigácii postupne môžete pristupovať prostredníctvom nového intuitívneho a ľahko čitateľného 7” TFT displeja, ktorý je prilepený k sklu pre ostrý, nereflexný obraz. Vyhrievané rukoväte a sedadlá plus systém monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS) sú tiež štandardom oboch modelov Pro.
VIAC CELODENNÉHO KOMFORTU
Sedadlo bolo prepracované tak, aby poskytovalo väčšie pohodlie na dlhé vzdialenosti a zároveň zachovávalo ľahký pohyb pre jazdca, aby si našiel svoju dokonalú ergonomickú polohu. Všetky modely majú 20 mm nastaviteľnosť, ako aj vyhrievané sedadlá pre oba modely Pro, pre optimálny komfort za každého počasia.
Nový tlmený systém uchytenia riadidiel vytvára pohodlnejšiu jazdu, pričom poloha riadidiel na Rally Pro bola posunutá o 15 mm dozadu. Toto mierne zníženie dosahu zlepšuje pohodlie pri sedení a zároveň zlepšuje kontrolu jazdca a obratnosť bicykla v stoji pri jazde v teréne.
Dokonca aj tvar 20-litrovej palivovej nádrže bol starostlivo premyslený, aby poskytoval perfektnú jazdnú polohu bez kompromisov pri ovládaní v stoji. Nastaviteľná obrazovka s piatimi nastaveniami v rozsahu 50 mm zaisťuje, že si všetci jazdci môžu vychutnať vynikajúcu ochranu pred vetrom pri vysokej rýchlosti.
VIAC POSTOJU
Agresívny štýl Tiger a výrazný postoj zameraný na dobrodružstvo boli prepracované a vylepšené. Nová karoséria má teraz čistejší, integrovanejší dizajn, ktorý krásne prechádza od zobáka, cez kokpit až do bočných panelov.
Pre každý model sú k dispozícii tri nové farebné prevedenia s atraktívnou grafikou. GT a GT Pro sú k dispozícii v bielej farbe Snowdonia White a s dvoma prémiovými farebnými prevedeniami, grafitovou a zafírovou čiernou a karnevalovou červenou a zafírovou čiernou. Rally Pro je k dispozícii vo farbách Carbon Black a Sapphire Black s možnosťou upgradu na výraznú Ash Grey a Intense Orange alebo Matt Khaki Green a Matt Phantom Black.