Triumph Tiger 1200 Rally Pro
matt sandstorm
21 420,-EUR
black
21 100,-EUR
matt khaki
21 420,-EUR
TRIUMPH Tiger 1200 Rally Pro
Cena od 21 095,-EUR
Objem motora: | 1 160cc |
Max Výkon: | 150 PS / 148 bhp (110.4 kW) @ 9,000 rpm |
Max krútiaci moment: | 130 Nm (96 lbft) @ 7,000 rpm |
Prevodovka: | 6 rýchlostná |
Odpruženie: | Predné: Showa 49mm USD vidlica semi-aktívne odpruženie, zdvih 220mm
Zadné: Showa semi-aktívne odpruženie a automatické elektronické nastavenie predpätia. Zdvih kolesa 220 mm |
Brzdy: | Predná: Brembo M4.30 Stylema monoblokové radiálne strmene, OC-ABS, dvojité 320mm plávajúce kotúče. Magura HC1 s nastaviteľným rozpätím radiálneho hlavného valca so c samostatnou nádržou.
Zadná: Jednopiestikový strmeň Brembo, OC-ABS, jeden kotúč 282 mm. Zadný hlavný valec s oddelenou nádržkou. |
Pneumatiky: | Predná: Metzeler Karoo Street 90/90-21 (M/C 54V TL)
Zadná: Metzeler Karoo Street 150/70R18 (M/C 70V TL) |
Objem palivovej nádrže: | 20 l |
Výška sedla: | 875-895 mm (nastaviteľná) |
Hmotnosť mokrá: | 249 kg |
-
- ÚPLNE NOVÁ RODINA TIGER 1200
- Pod úplne novými názvami reflektujúcími nové schopnosti, prichádza každý model Tiger 1200 Prispôsobený potrebám a požiadavkom rôznych užívateľov. Cestne zamerané nové GT i jeho vyššia špecifikácia GT Pro je dodávaná s kolesami z ľahkých zliatín s rozmermi 19″ vpredu a 18″ vzadu. Naviac s úplne novým semiaktívnym podvozkom Showa, vyladeným tak, aby poskytol maximálny zážitok pri jazde na ceste. Čerešničkou na torte novej produktovej rady piatich motocyklov sú potom dva modely ponúkajúce 30 litrové nádrže. Triumph predstavuje Tiger Rally Explorer a GT Explorer. GT Explorer je prvým motocyklom v histórii, ktorý ponúka kombináciu kolies z ľahkej zliatiny a 30 litrovej palivovej nádrže. Obidva modely sú naviac vybavené novým systémom vykrývaním mŕtveho uhlu Triumph Blind Spot Radar. Ich výbava tak umožňuje cestovanie po svete v komforte, štýle a úrovni špecifikácie, aký tu ešte nebol.
- NOVÝ TROJVÁLEC T-PLANE Nová trojitá kľuková hriadel T-plane, je navrhnutá tak, aby priniesla všetky výhody, vďaka ktorým sa Tiger 900 stal tak úspešným v strednej hmotnostnej kategórii. Ponúka to najlepšie z obidvoch svetov. Nízko posadený záber v najnižšom rozsahu otáčok, čo ho činí skvelým v teréne v kombinácii so všetkými výhodami výkonu trojválca na druhom konci spektra otáčok. To činí nového Tigra ešte lepším hlavne na ceste, kde jazdci trávia väčšinu jazdného času. Technicky vzaté, kľuková hriadel v tvare T dává novému motoru Tiger 1200 poradie zapaľovania 180, 270 a 270 stupňov. Výsledkom je jeden krátky a dva dlhé intervaly mezi jednotlivými zážihmi, čo prináša lepšiu ovládatelnosť hlavne v nízkých otáčkach. Nový motor o objeme 1160cm3 znamená významný posun v hodnotách maximálneho výkonu a krútiaceho momentu. 150PS pri 9000 ot./min, je o 9 PS viac, ako predchádzajúca generácia. To katapultuje nový Tiger 1200 na pozíciu najvýkonnejšieho motocykla mezi strojmi poháňanými kardanom v kategórii cestovných endúr. Pozadu nezostal ani krútiaci moment, jeho hodnota 130Nm pri 7000 ot./min znamená nárast o 8 Nm oproti predchádzajúcemu motoru.
Okrem zvýšenia výkonu a krútiaceho momentu prináša nový motor taktiež vylepšenie akcelerácie a ďaleko lepšiu odozvu a výnimočnú charakteristiku. Nerovnomerným poradím zapalovania je dosiahnutý skvelý pocit a odozvy v nízkom spektre, kombinovaným s naozaj silným výkonom a krútiacím momentom trojválca, ktorý je k dispozícii v celom spektre otáčok až k hornému rozsahu. K dokončeniu transformácie je každý Tiger vybavený odľahčeným, na údržbu nenáročným kardanom. Kľúčovou súčasťou, ktorú na svojích cestách ocenia všetci jazdci.
Oproti motoru predchádzajúcej generácie je nové úplne všetko. Vrátane vŕtania, zdvihu, kľuky, hlavy valcov, prevodovky a spojky a úplne nového kardanu a skrine kuželového prevodu. Celkovo bola každá jednotlivá súčiastka navrhnutá tak, aby bola výrazne lahšia a kompaktnejšia. To novému motoru dovoluje oveľa menší rozmer a výraznú zmenu jazdnej dynamiky.
K tomu všetkému pridajte ešte nový výfukový tlmič a výsledkom bude výrazne vylepšený zvuk s novým výrazným tónom a štekaním trojvalca.
BEZKONKURENČNÁ OVLÁDATEĽNOSŤ
Tiger 1200 bol navrhnutý tak, aby nastavil nové merítka pre svoju kategóriu v teréne i na ceste. To všetko vďaka výraznému zníženiu hmotnosti, úplne novému odľahčenému podvozku, špičkovej špecifikácii a úplne novej ergonómii.
Po rozsiahlej optimalizáci naprieč celým motocyklom, ktorá se nevyhla žiadnemu komponentu, je teraz nová generácia o viac ako 25Kg ľahšia ako predchádzajúcí Tiger 1200 a o celých 17Kg ľahší ako jeho najbližšia konkurencia s kardanovým prevodom a podobnou špecifikáciou.
Každá rodina motocyklov Tiger je v novej špecifikácii vybavený zvláštnymi rozmermi kolies, aby vyhovela špecifickým potrebám jazdcov. V prípade Rally Pro a Rally Explorer sú to bezdušové kolesá s drôteným výpletom o rozmere 21″/18″. Pre variantu GT, GT Pro a GT Explorer lúčové kolesá z ľahkých zliatin a rozmere 19″/18″. Modely GT sú vybavené pneumatikami Metzeler Tourance zabezpečujúcími dynamickú jazdu po ceste s vynikajúcou prilnavosťou a stabilitou, zatiaľčo modely Rally obúvajú Metzeler Karoo Street pre zabezpečenie skvelej jazdy v každom teréne. Pre pokročilé jazdy v ťažšom teréne sú výrobcom schválené pneumatiky Michelin Anakee Wild.
Všetky modely Tiger 1200 sú na prednom kolese vybavené brzdami Brembo Stylema, ktoré poskytujú silný a progresivny výkon. Tento typ bol vybratý tak, aby spĺňal ako požiadavky na dlhú jazdu po ceste, tak na pohyb v ťažšom teréne u modelov Rally.
Mimoriadna brzdná sila strmeňov Brembo je ovládaná pokročilým systémem Otimized Cornering ABS inštalovaným vo všetkých nových modeloch. Tento systém je podporovaný sofistikovanou jednotkou IMU (Inerciálna radiaca jednotka), ktorá nepretržite meria pohyby motocykla (rýchlosť náklonu, rychlosť zatáčania, intenzitu náklonu, vertikálne zrýchlenie, bočné zrýchlenie, pozdĺžne zrýchlenie) za účelom výpočtu náklonu motocykla a k tomu prispôsobené optimálne úrovne zásahu ABS. Nastavitelné brzdové páčky Magura HC-1 prispievajú k precíznejšej kontrole brzdného účinku a zvyšujú pohodlie a bezpečnosť jazdca.
Nový rám, ktorý je o 5,4 kg ľahší ako jeho predchodca, významným spôsobom prispieva k transformácii hmotnosti a ovládatelnosti, je vybavený hliníkovým zadným skrutkovaným pomocným rámom a držiakmi stupačiek, čo sú vylepšenia vyvinuté na základe spätnej väzby od zákazníkov.
Dalšu úsporu hmotnosti prináša hliníková palivová nádrž a úplne nová trojprvková kývna vidlica, ktorá je o 1,5 kg ľahšia a pevnejšia, ako predchádzajúce jednostranné usporiadanie a obsahuje menší a ľahší kardan a kuželový prevod.
Všetky nové 1200 prinášajú jazdci väčšiu dávku sebavedomia hlavne v nízkych rýchlostiach a manévrování na mieste. Napríklad pri parkování. Rovnako tak lepšie pohodlie a kontrolu nad strojom. Ponúkajú taktiež novú ergonómiu sedla, ktoré bolo v mieste napojenia na nádrž zoštíhlené. Aby bolo každému jazdcovi umožnené nájsť svoju komfortnú zónu, sú všetky modely dodáváné s ľahko nastavitelným dvojpolohovým mechanizmom sedla, ktorý umožňuje meniť jeho výšku v rozmedzí 20mm.
Pre modely GT, GT Pro a GT Explorer existujú dve nastavenia výšky sedla – 850 a 870mm, zatiaľčo pre Rally Pro a Rally Explorer sú to 875 a 895mm. S pomocou zníženého sedla, dostupného v portfóliu volitelného príslušenstva, je možné znížiť polohu sedla o dalších 20mm.
Ďalšie vylepšenie jazdného komfortu reprezentuje nový ľahko nastavitelný veterný štít s možnosťou nastavenia jednou rukou. Ďalej potom nové aerodynamické difuzory, ktoré odvádzajú prúdiaci vzduch od jazdca i spolujezdca.
Poloha riadidiel bola optimalizována tak, aby vyhovela každému modelu novej rady Tiger 1200. To prispieva k lepšej mrštnosti stroja a skvelému pohodliu jazdca. Pre lepšiu kontrolu nad strojom v teréne boli riadidla novej generácie rozšířené o 20mm. Na modeloch GT Explorer a Rally Explorer sú riadidlá o 16mm vyššie ako u ostatných modelov tejto rady, aby poskytovali ešte pôsobivejšiu pozíciu. Také postavenie stupačiek bolo vylepšené, aby poskytlo maximálne pohodlie a optimálnu kontrolu pre každý model.
Všetky modely v rámci rady Tiger 1200 majú rozsiahlu úroveň ochrany zabezpečujúcu bezpečnějšiu a pohodlnejšiu jazdu. Chrániče rúk ako štandard u všetkých modelov, hliníkové ochranné kryty pod motorom u GT Pro a GT Explorer a hliníkový ochranný kryt vane ako štandard u Rally Pro a Rally Explorer.
Ako dodatočná ochrana sú k modelu GT Explorer a obom verziam Rally ponúkané rámy okolo motoru. Pre Rally Explorer sa dodává taktiež ochranný rám nádrže. Všetky tieto doplnky môžu byť pridané vo forme volitelného příslušenstva. Nie sú súčásťou základnej výbavy.
KOMPLEXNÝ TECHNOLOGICKÝ BALÍČEK
Nová generácia Tigra stanovuje nový štandard na poli technológií. Rada pokročilých funkcií je navrhnutá tak, aby zdokonalily jazdu a priniesli významný pokrok v oblasti pohodlia a ovládania. Modely GT Explorer a Rally Explorer sú exkluzívne vybavené úplne novým systémem Triumph Blind Spot Radar, vyvinutým v spolupráci so spoločnosťou Continental, ktorý prináša dva kľúčové bezpečnostné prvky.
Asistent mŕtveho uhla využíva dozadu smerujúcí radar, ktorý zisťuje, či sa v slepom uhle jazdca nachádza iné vozidlo a asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý dáva výrazné varovanie v okamžiku, kedy jazdec dá pokyn ku zmeně jazdného pruhu, ale približuje sa k nemu iné vozidlo.
Štandardnou výbavou u všetkých strojov novej rady je optimalizovaná kontrola trakcie v zakrutách, ktorá je spojená s jednotkou IMU a prizpôsobuje úroveň kontroly trakcie aktuálnym jazdným podmienkam.
Všetky kľúčové informácie, ktoré jazdec potrebuje, sú prezentované prostredníctvom nových, špičkových 7″TFT displejov so špeciálnou úpravou pre lepšiu viditelnosť za všetkých svetelných podmienok a úplne novou grafikou. Ďalšou položkou štandardnej výbavy u kompletnej modelovej rady je taktiež systém Bluetooth konektivity My Triumph Connectivity System, ktorý umožňuje ovládanie telefónnych hovorov, prenášanie navigácie a ovládanie akčných kamier GoPro.
V závislosti na konkrétnom modely je taktiež k dispozícii až 6 jazdných režimov, ktoré upravujú odozvu plynu, ABS, kontrolu trakcie a nastavenie podvozku pre maximálnu kontrolu motocykla za všetkých podmienok. Jazdný režim Off-Road Pro, exkluzívne vyvinutý pre modely Rally Pro a Rally Explorer, je nejextrémnejším terénnym nastavením motocykla Triumph pre veľmi pokročilé jazdy v teréne s vypnutým ABS, kontrolou trakcie a zvláštnym nastavením mapy plynu. Režim RAIN (dážď) bol prispôsobený tak, aby spôsobil výrazné obmedzenia. Pre eště väčšiu bezpečnosť a kontrolu nad strojom v zhoršených podmienkach, je obmedzený na 100PS.
Tiger 1200 Rally Pro a Rally Explorer:
- Road, Rain, Sport, Rider – nastavitelný, Off-Road a Off-Road Pro
Tiger 1200 GT Pro a GT Explorer:
- Road, Rain, Sport, Rider – nastavitelný a Off-Road
Tiger 1200 GT:
- Road, Rain, Sport
Perfektnú viditelnosť za akýchkoľvek jazdných podmienok zabezpečuje nový LED svetlomet s výrazným novým charakteristickým denným svietením (DRL). Ďalším vylepšením viditelnosti a osvetlenia je prisvietenie do zákrut v závislosti na náklone, které je štandardom u všetkých modelov okrem Tiger 1200 GT.
Asistent radenia Triumph Shift Assist je súčasťou štandardnej výbavy všetkých nových modelov s výnimkou Tiger 1200 GT, kde je k dispozíci ako volitelné príslušenstvo. Triumph Shift Assist umožňuje ľahké radenie hore i dole bez použitia spojky. Hill Hold (asistent jazdy do kopca) je súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov okrem Tiger 1200 GT. Hill Hold zabraňuje cúvaniu motocyklu pri rozjezdu do prudkého kopca aktiváciou zadnej brzdy do okamžiku, než se motocykel začne rozbiehať.
Pre ešte väčšie pohodlie pri jazdách na dlhé vzdialenosti a nepriazni počasia sú všetky modely okrem Tiger 1200 GT štandardne vybavený vyhrievanými gripmi. Modely GT Explorer a Rally Explorer sú dodávané s vyhrievanými sedlami jazdca i spolujazdca a systémom kontroly tlaku v pneumatikách (TPMS) pre zabezpečenie tej najvyššej úrovne bezpečia.
Pre všetky ostatné modely je systém TPMS i vyhrievané sedla súčasťou volitelného príslušenstva.
K zavŕšeniu komplexného technologického balíčku prichádzají všetky nové modely s radou ďalších funkcií navrhnutých pre vylepšenie motocykla, vrátane intuitivnych a ľahko dostupných integrovaných prepínačov s jedinečným päťsmerne ovládaným joystickom, podsvietenými prepínačmi, a podobne. Úložný priestor pod sedlom obsahuje USB konektor pre nabíjanie mobilních zariadení. Nastavitelný elektronický tempomat a centrálny stojan sú taktiež štandardom u všetkých modelov okrem Tiger GT.
ÚPLNE NOVÝ MOTOR
Základom je úplne nový trojválec s objemom 1160 cm3, ktorý je výrazne krátkozdvihovejší: 90 x 60,7 mm. Kompresia, z jedenástich narástla na 13. Súčasne s ňou išli nahor aj výkonové parametre, nový motor ponúkne rovných 150 koní pri 9000 otáčkach, teda o deväť koní viac ako predchádzajúci Tiger.
Vnútri trojválca nájdeme kľukovú hriadel v tvare písmena T namiesto doteraz používaného pravidelného rozmístnenia ojničných čapov po 120°. Nový motor páli v poradí 1-3-2 a zapalovacie intervaly sú 180°-270°-270°. Dôvody sú i u trojválca stále rovnaké, lepší pocit spojenia plynovej rukoväte so zadným kolesom, čo sa prejavuje ľahšou kontrolou v teréne, lepším správaním na ceste i ťahom odspodu.
ÚPLNE NOVÉ SEMIAKTÍVNE ODPRUŽENIE
Prémiové odpruženie Showa, so zdvihom 200 mm
so semiaktívnou technológiou. Dokonalé nastavenie
je zaručené pre každého jazdca, a pre každé dobrodružstvo.
KOLESÁ A PODVOZOK OPTIMÁLNE PRE VŠETKY TYPY POVRCHOV
21-palcové predné koleso je vybavené semiaktívnym odpružením od Showa
so zdvihom 220 mm, ktoré ponúka maximálnu kontrolu aj v tom najnáročnejšom teréne.
Systém sa automaticky prispôsobí aktuálnemu nákladu a povrchu, aby bolo zaručené perfektné ovládanie.
NOVÁ TRI-LINK KÝVNA VIDLICA
Nový Tiger 1200 má sekundárny prevod kardanom.
Tento kardan by mal bez problémov zvládať nástrahy offroadovej jazdy vrátane skokov.
S kardanom súvisí úplne nová zadná kyvná vidlica Tri-Link, ktorá je o 1,5 kg ľahšia ako pri predchádzajúcom modely Tiger 1200.
TRIUMPH SHIFT ASSIST
Znížená únava jazdca je štandardom vďaka
hladkému radeniu bez spojky nahor a nadol s
úplne novou šesťstupňovou prevodovkou.
PLNE BEZKĽÚČOVÝ SYSTÉM
Bezkľúčové zapaľovanie, zámok riadenia a uzáver palivovej nádrže
znamenajú, že už nemusíte zápasiť s kľúčmi s rukami v rukaviciach.
S možnosťou deaktivácie bezdrôtovej funkcie pre ešte väčšiu bezpečnosť, keď ste ďaleko od svojho motocykla.
ZLEPŠENÁ ERGONÓMIA JAZDCA
Nové tvarované, zoštíhlené sedadlo poskytuje väčšiu istotu
a lepšiu obratnosť pri jazde v stoji alebo v sede.
Prepracovaná poloha stupačiek a riadidiel zvyšuje celodenný komfort.
PRÉMIOVÉ PREVEDENIE
Prémiová povrchová úprava bola vyvinutá tak,
aby odolala nástrahám dobrodružstva; dobrý vzhľad
vášho Tigra nevybledne, od nebezpečenstva od neposlušných
popruhov na batožinu až po drsné horské priesmyky.
OFF ROAD PRO JAZDECKÝ MÓD
Okrem piatich jazdných režimov GT Pro má Rally Pro aj režim „Off-Road Pro“,
s ktorým môžu off-roadoví profesionáli úplne vypnúť ABS a trakčnú kontrolu.
NOVÝ 7” TFT DISPLEJ
Užívateľsky prívetivý 7-palcový multifunkčný TFT displej,
prepojený pre väčšiu prehľadnosť a nabitý užitočnými funkciami,
je vybavený systémom pripojenia My Triumph pre telefón, GoPro a podrobnú navigáciu.