V modeloch Triumph Speed 400 a Triumph Scrambler 400 X je šikovne skombinovaná nadčasová DNA dizajnu Triumph so súčasnou technikou
- Nadčasový roadster Triumph Speed 400 a silueta Triumph Scrambler 400
- Charakteristická tvar nádrže s prelismi na kolená
- Klasický tvar motora Triumph s trojuholníkovým znakom
- Prémiové materiály a povrchová úprava
- Speed 400 aj Scrambler 400 sú k dispozícii v troch charakteristických farebných schémach špecifických pre každý model
- Cena pre motocykel Triumph Speed 400 je 5 850,-EUR s DPH
- Cena pre motocykel Triumph Scrambler 400 X je 6 520,-EUR s DPH
ÚPLNE NOVÝ MOTOR SÉRIE TR
Pomenovanie „TR“ pripomína slávu historickej rady Triumph ‘Trophy’, ktorej korene možno hľadať v pretekárskych jednoválcoch z počiatku 20 storočia a ktorá sa preslávila najmä počas offroad pretekov Six Day Trial. Tento úplne nový kvapalinou chladený jednovalcový motor so vstrekovaním paliva spája v sebe typický moderný klasický štýl Triumphu s najmodernejšou technikou.
Motor s označením „TR Series“ je štvorventilový jednovalec so zdvihovým objemom 398 cm3 a DOHC rozvodom, vzhľadovo má vzor vo väčších radových dvojvalcoch. Má takmer rovnako tvarované bočné kryty motora v práškovo čiernej farbe, a nechýba ani rebrovanie, šikovne skrývajúcí fakt, že motor je vodou chladený. Pekný je aj výfuk s dohora vytiahnutou koncovkou výfuku, ktorý maskuje primárny tlmič výfuku s katalyzátorom, ktorý je schovaný pod motorom. Vďaka vyváženiu kľukového hriadela a malým zotrvačným hmotám v rozvodoch je motor kľudný a ochotne ťahá aj v nízkych otáčkach, pričom nestráca ochotu k vytáčaniu do vysokých otáčok. Šesťstupňová prevodovka poskytuje ľahké a presné radenie prevodových stupňov s dokonale rozloženými prevodovými pomermi, aby bolo možné čo najlepšie využiť tento charakteristický motor bohatý na krútiaci moment.
- Kľúčové vlastnosti nového motora so zdvihovým objemom 400cc:
- Maximálny výkon 40 koní vo a maximálny krútiaci moment 37,5 Nm
- Kvapalinou chladený jednovalec spĺňa emisnú normu Euro 5
- Skryté chladenie kvapalinou a opracované chladiace rebrá
- Ochranné kryty motora s čiernym práškovým nástrekom
- Charakteristické, presvedčivé a citlivé dávkovanie výkonu
- Evokujúci, bohatý a výrazný tón výfuku
- Šesťstupňová prevodovka
Ocelový rám je úplne nový s priskrutkovaným podsedlovým rámom. Kývna vidlica je hliníková.
Prístrojová doska kombinuje analogový rychlomer s digitálnym otáčkomerom a palubným počítačom Osvetlenie motocykla je kompletne s LED technológiou. Palivová nádrž mé objem 13l. s typickým dizajnom Triumph. V štandardnej výbave je povinné ABS (vypínatelné pre model Scrambler) aj kontrola trakcie (vypínateľná pre model Speed 400 aj Scrambler 400X).
Triumph Speed 400
O odpruženie vpredu sa stará USD vidlica s priemerom 43 mm a zdvihom 140 mm, vzadu je to centrálna pružiaca jednotka s oddeleným zásobnikom s nastavitelným predpätím a zdvihom 130 mm. Predné aj zadné kolesá sú 17″. Rázvor pri modely Speed 400 je 1377mm. Bezpečné zastavenie má na starosti brzdový kotúč s priemerom 300mm spolu so štvorpiestikovým radiálnym brzdičom. Výška sedadla je 790 mm.
Triumph Scrambler 400 X
Scrambler 400 X má odlišnú geometriu riadenia so širšími a vyššími riadidlami, ktorá umožňuje uvolnenejší posed. Tlmiče majú dlhšie zdvihy, vďaka ktorým je celková svetlá výška vyššia a súčasne má dlhší rázvor a to 1 418 mm. Vpredu je USD vidlica s priemerom 43 mm so zdvihom 150 mm. Rovnaký zdvih má aj zadná pružiaca jednotka. Zadné koleso má rozmer 17″a predné koleso má 19″ Pri modely Scrambler má predná brzda ja väčší brzdový kotúč s priemerom 320 mm. Výška sedadla je 835 mm. Stupačky so zubami zabraňujúcimi šmýkaniu a umožňujúce istejšiu jazdu v stoji sú umiestnené nižšie. Takisto nožná brzda je väčšia a
lepšie prispôsobená pre jazdu mimo cesty. Hmotnosť pri Scrambler 400X je 179 kilogramov čo je o 9kg viac ako pri modely Speed 400. Je to spôsobené aj ochrannými prvkami ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy ako napríklad kryt svetlometu, mriežka chladiča, ochrana pod motor, dlhší predný blatník a chrániče rúk.
Zábava, sebavedomie a intuitívny pocit
Úplne nový rám s priskrutkovaným zadným pomocným rámom a kyvnou vidlicou z liateho hliníka
- Nastavenie a geometria modelov Speed 400 a Scrambler 400 X je vždy špecifická pre daný model
- Dostupná výška sedadla
- Pohodlná jazdná pozícia pre model Speed 400 a vzpriamenejšia jazdná pozícia umožňujúca ešte lepšiu ovládateľnosť pre Scrambler 400 X
- Obrátená predná vidlica s veľkým piestom s priemerom 43 mm
- Zadná pružiaca jednotka monoshock s externým zásobníkom
- Možnosť nastavenia predpätia pre jedného jazdca alebo pre jazdu so spolujazdcom
- Štvorpiestikový radiálny strmeň s pleteným brzdovým vedením
- Dlhší rázvor a vzpriamenejšia ergonómia pre Scrambler 400 X