Nový modelový rad Triumph Tiger 900 prináša nové modely
Nový Triumph Tiger 900 prináša vyšší výkon, krútiaci moment, schopnosti a pohodlie, čím zvyšuje latku v kategórii Adventure motocyklov. Nová rada Tiger 900 zahŕňa modely Tiger 900 GT, GT Pro a Rally Pro.
Na ceste je nový Tiger 900 agilný a vynikajúco ovládateľný pri nízkych rýchlostiach, pričom disponuje dostatkom výkonu pre prudké zrýchlenie a vynikajúco zvláda aj cestovanie vo vysokých rýchlostiach na dlhé vzdialenosti. V technickejších situáciách v teréne je jemné ovládanie plynu intuitívne a vzbudzuje dôveru.
Typický trojvalcový motor Tiger 900 bol významne inovovaný, vrátane prepracovaných komponentov a poskytuje o 13 % vyšší výkon ako predchádzajúca generácia. Usporiadanie kľukového hriadeľa do písmena „T“ s poradím zážihu 1,3,2 ostalo nezmenené. Nový motor dostal nové piesty s vyššou kompresiou, novú hlavu, vačky a sanie čím sa výkon zvýšil z 95 na 108 koní při 9 500 otáčkách a krútiaci moment z pôvodných 87 Nm na 90 Nm pri 6 850 otáčkach. Aj pri zachovaní síly v nižšom a strednom pásme je motor teraz živší v najvyšších otáčkach, pričom sľubuje o 9 % nižšiu spotrebu, a na jednu dvadsaťlitrovú nádrž tak budete môcť najazdiť viac ako 400 kilometrov.
Úplne nové prvky aktívnej bezpečnosti zvyšujú úroveň bezpečnosti v celom rade Tiger 900. Vylepšené brzdy umožňujú lepšiu kontrolu pri brzdení a skrátenú brzdnú dráhu, Nový varovný systém núdzového spomalenia aktivuje výstražné svetlá pri prudkom brzdení a automaticky sa deaktivuje keď sa pohnete.
Nové obrysové svetlá poskytujú výraznú siluetu najmä v noci a pri zlej viditeľnosti. (predné smerovky tlmene svietia nepretržite takže fungujú aj ako pozičné svetlá). Nový rad obsahuje aj nové 7” TFT prístroje s novou grafikou a systémom menu a novou nabíjačkou do kokpitu USB-C, ako aj pripojenie My Triumph Bluetooth ako štandard pre všetky modely.
Nové sedadlo jazdca je plochejšie a priestrannejšie a pre obidva modely Pro je samozrejmosťou funkcia vyhrievania sedadiel. Sedadlá sú špeciálne navrhnuté tak, aby poskytovali väčší komfort na dlhé vzdialenosti. Sedadlo jazdca má nastavieľnú výšku o 20 mm. Ako príslušenstvo je k dispozícii vyhrievané znížené sedadlo jazdca, ktoré znižuje výšku sedadla o ďalších 20 mm. Model GT disponuje výškou sedadla až 800 mm.
Nový tlmiaci systém uchytenia riadidiel prispieva k pohodlnejšej jazde a vylepšená poloha riadidiel na Rally Pro s riadidlami bližšie o 15 mm uľahčuje svižnejšiu jazdu v sede alebo vstoji.
Tiger 900 MY 2024 má nový dizajn prednej časti a bočných panelov v integrovanom dizajne, ktorý dáva motocyklu agresívny výraz zameraný na dobrodružstvo. Vzhľad dopĺňajú nové dynamické farebné prevedenia a grafika.
K dispozícii je viac ako 50 originálnych Triumph doplnkov a zákazníci si môžu vybrať zo štyroch balíkov príslušenstva: Performance, Protection, Trekker a Expedition.
Nový Tiger 900 si zachováva všetky špičkové špecifikácie:
- Optimalizované ABS v zákrutách a kontrola trakcie s IMU
- Až šesť jazdných režimov vrátane Road, Rain, Sport a Off-Road plus Rider Configurable pre GT Pro a Rally Pro a Off-Road Pro len pre Rally Pro
- Plne LED osvetlenie vrátane charakteristického predného svetlometu DRL a kompaktného zadného svetla (v USA, CN, JP pozičné svetlo namiesto DRL)
- Triumph Shift Assist (GT Pro a Rally Pro)
- Vyhrievané rukoväte a sedadlá (GT Pro a Rally Pro)
- Osvetlené spínače
- Systém monitorovania tlaku v pneumatikách (GT Pro & Rally Pro)
- Brzdy Brembo Stylema® Monobloc
- Špeciálne odpruženie s prémiovou špecifikáciou vyladené pre maximálne cestné a terénne schopnosti
o GT má k dispozícii plne nastaviteľnú kazetovú USD vidlicu Marzocchi 45 mm, zadnú pružiacu jednotku s manuálne nastaviteľným predpätím a tlmením odskoku a 180 mm zdvihom vidlice a 170 mm zdvihom zadného kolesa
o GT Pro má k dispozícii plne nastaviteľnú USD vidlicu Marzocchi 45 mm, zadnú pružiacu jednotku s elektronicky nastaviteľným tlmením predpätia a odskoku a 180 mm zdvihom vidlice a 170 mm zdvihom zadného kolesa
o Rally Pro ťaží z plne nastaviteľnej USD vidlíce Showa 45 mm, s manuálnee nastaviteľným predpätím, tlmením odskoku a kompresie a zadnej pružiacej jednotky s manuálne plne nastaviteľným tlmením predpätia a odskoku, zdvihom vidlice 240 mm a zdvihom zadného kolesa 230 mm.
- Ľahký modulárny rám
- Nastaviteľný plexi štít a 20 mm nastaviteľná výška sedadla
- 20 litrová palivová nádrž
Každý model ťaží zo špecifického nastavenia odpruženia, navrhnutého tak, aby vyhovovalo potrebám jazdca:
Tiger 900 GT je vybavený vysoko kvalitným odpružením Marzocchi™ s nastaviteľnou kompresiou a tlmením odskoku. So 180 mm zdvihu vidlice a 170 mm zdvihu zadného kolesa bolo odpruženie vyladené špeciálne pre GT, aby poskytoval vynikajúcu ovládateľnosť na ceste a pohodlie pri dlhej jazde so schopnosťou zdolávať terén.
Tiger 900 GT Pro taktiež používa odpruženie od výrobcu Marzocchi™. Plne nastaviteľné vidlice sú zladené s elektronicky nastaviteľnou zadnou pružiacou jednotkou – to umožňuje jednoduché a pohodlné nastavenie predpätia zadnej pružiacej jednotky stlačením tlačidla tak, aby vyhovovalo jazdcom, ktorí cestujú sólo, so spolujazdcom alebo plne naložený.
Modely GT a GT Pro sú zamerané viac na cestu a disponujú kolesami z ľahkej zliatiny – predné kolespo má 19” a zadné koleso má 17” čím je zabezpečená dokonalá rovnováha medzi ovládateľnosťou na ceste a schopnosťami v teréne.
Tiger 900 Rally Pro využíva odpruženie Showa™, ktoré jazdcom ponúka plnú nastaviteľnosť a veľkorysý zdvih 240 mm predného a 230 mm zadného kolesa. Toto vysokokvalitné progresívne nastavenie odpruženia poskytuje vynikajúce schopnosti a všestrannosť na všetkých povrchoch.
Tiger 900 Rally Pro používa bezdušové špicové kolesá – predné koleso má 21” ktoré garantuje neprekonateľné jazdné vlastnosti v teréne a ponúka možnosť výberu zo širokého výberu pneumatík.
Brzdové strmene Brembo Stylema™ sú najlepšie vo svojej triede a sú namontované na všetkých troch nových modeloch Tiger 900, zabezpečujú účinnú brzdnú silu pri citlivom dávkovaní brzdnej sily, ktorá pomáha udržiavať brzdenie plynulé, kontrolované a zároveň mimoriadne výkonné.
VIAC SCHOPNOSTI
Nový Tiger 900 pre rok 2024 obsahuje nové aktívne bezpečnostné prvky na zlepšenie viditeľnosti na ceste, vrátane nového výstražného systému núdzového spomalenia, ktorý aktivuje výstražné svetlá pri prudkom brzdení a automaticky sa deaktivuje. Nové obrysové svetlá navyše poskytujú výraznú siluetu najmä v noci a pri zlej viditeľnosti.
Optimalizované náklonové ABS a náklonová kontrola trakcie sú štandardnou súčasťou všetkých troch modelov Tiger 900. Spolu s ovládaním škrtiacej klapky je možné meniť úroveň asistencie trakčnej kontroly pomocou štyroch rôznych štandardných jazdných režimov — Road, Rain, Sport a Off-Road.
GT Pro má päť jazdných režimov s dodatočným programovateľným režimom Rider, ktorý umožňuje jemné doladenie podľa preferencií jazdca a štýlu jazdy. Rally Pro má šesť jazdných režimov s extra režimom Off-Road Pro, ktorý úplne deaktivuje ABS a trakčnú kontrolu, aby bolo možné plne využiť schopnosti modelu Tiger 900 Rally Pro v teréne.
Nový vylepšený brzdový systém automaticky vyvažuje brzdnú silu vpredu a vzadu, pričom pracuje v súlade s optimalizovaným náklonovým systémom ABS, aby zlepšil stabilitu pri prudkom brzdení a zároveň výrazne skrátil brzdnú dráhu.
Spojka Slip and Assist je súčasťou výbavy na všetkých troch modeloch Tiger 900. Umožňuje ľahký pohyb páčky spojky pre zníženie únavy jazdca, najmä pri jazde v meste a pri technickej jazde v teréne. Tento systém tiež zlepšuje ovládanie zadného kolesa pri prudkom spomalení, čím pomáha pri plynulom a istom nájazde do zákruty na rôznych povrchoch.
Modely Tiger 900 GT Pro a Tiger 900 Rally Pro sú vybavené aj systémom Triumph Shift Assist. To umožňuje bezspojkové radenie vyšších aj nižších prevodových stupňov.
Systém pripojenia My Triumph je teraz štandardom pre všetky modely Tiger 900. Hudbu, telefón a navigáciu môžete ovládať prostredníctvom nového intuitívneho a ľahko čitateľného 7” TFT displeja. Vyhrievané rukoväte a sedadlá a systém monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS) sú tiež štandardom pre modelov Tiger 900 GT Pro a Tiger 900 Rally Pro.
VIAC CELODENNÉHO KOMFORTU
Sedadlo bolo prepracované tak, aby poskytovalo väčšie pohodlie na dlhé vzdialenosti a zároveň zachovávalo ľahký pohyb pre jazdca, tak aby si našiel svoju dokonalú ergonomickú polohu. Všetky modely majú výšku sedla jazdca nastaviteľnú v rozpätí 20 mm. Modely GT Pro a Rally Pro majú v sériovej výbave aj vyhrievané sedadlá pre zabezoečenie dokonalého komfortu za každého počasia.
Nový tlmiaci systém uchytenia riadidiel umožňuje pohodlnejšiu jazdu, pričom poloha riadidiel na Rally Pro bola posunutá o 15 mm dozadu. Tento mierny posun zlepšuje pohodlie jazdca v sede a zároveň zlepšuje ovládateľnosť a obratnosť motocykla v stoji pri jazde v teréne.
Dokonca aj tvar 20-litrovej palivovej nádrže bol starostlivo premyslený, aby poskytoval perfektnú ergonomickú jazdnú polohu bez kompromisov pri ovládaní motocykle v stoji. Nastaviteľný plexi štít s piatimi nastaveniami v rozsahu 50 mm zabezpečuje vynikajúcu ochranu pred vetrom pri vysokej rýchlosti.
FAREBNÉ PREVEDENIA:
Pre každý model sú k dispozícii tri nové farebné prevedenia s atraktívnou grafikou.
Tiger 900 GT a GT Pro je k dispozícii v nasledovných farebných prevedeniach:
Biela/Čierna (Snowdonia White/Sapphire Black) Cena s DPH: 15 600,-EUR
Grafitová/Čierna (Graphite/Sapphire Black) Cena s DPH: 15 800,-EUR
Červená/Čierna (Carnival Red/Sapphire Black) Cena s DPH: 15 800,-EUR
Tiger 900 Rally Pro je k dispozícii vo farbách: