Modelový rad Tiger 1200 je pre rok 2024 pripravený s významnými zmenami
- Upravený trojvalcový motor T-Plane poskytuje kultivovanejšie ovládanie motocykla v nízkych otáčkach
- Vylepšený je aj komfort pre celodenné cestovanie na dlhé vzdialenosti
- Modely Tiger 1200 GT Pro a Tiger 1200 GT Explorer majú teraz lepšie jazdné vlastnosti v zákrutách vďaka zvýšenej svetlej výške
Aktívna redukcia predpätia je dostupná pre všetky modely Tiger 1200 – umožňuje zníženie výšky sedadla až o 20 mm
Lepší prenos krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach bol dosiahnutý úpravou kľukového hriadeľa, rotora alternátora a vyvažovača. Prenos krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach je teraz plynulejší a presnejší. Vylepšená spojka poskytuje teraz hladší záber pri preradení na prvý prevodový stupeň.
Triumph tiež zvýšil pre modely Tiger 1200 komfort jazdy pri celodennom cestovaní na dlhé vzdialenosti. Samotný motor je teraz ešte kultivovanejší vďaka prepracovanej stratégii vyváženia motora. Takisto sa zlepšil komfort jazdca prostredníctvom všetkých kľúčových bodov dotyku.
Tlmenie riadidiel a stúpačiek, ktoré sa osvedčilo v modeloch Explorer, je teraz už aj v modeloch GT Pro a Rally Pro.
Sedadlo jazdca bolo prerobené profil sedadla je viac plochý a poskytuje viac priestoru pre jazdca, čo znížuje únavu jazdca pri dlhších cestách. K dispozícii je aj prepracované komfortnejšie znížené sedadlo (dostupné ako voliteľné príslušenstvo), ktoré zníži výšku sedadla o 20 mm, vďaka čomu najnižšia výška sedadla môže byť 830 mm na GT Pro a 855 mm na Rally Pro. Nová je aj dlhšia páčka spojky, ktorá poskytuje väčší priestor pre prsty jazdca, čím zlepšuje pohodlie a znižuje únavu najmä na dlhších cestách.
Triumph tiež zvýšil svetlú výšku modelov Tiger 1200 GT Pro a GT Explorer tým, že zvýšil pozície stupačiek a posunul ich bližšie k motocyklu.
Nová funkcia aktívneho zníženia predpätia, ktorá bola predstavené v auguste 2023, ponúka jazdcovi väčšiu istotu. Znížením predpätia zadného odpruženia Tiger 1200 zníži výšku sedadla až o 20 mm jednoduchým stlačením tlačidla „Home“.
Tiger 1200 je teraz dostupný pre rok 2024 aj v nových farebných prevedeniach. Tiger 1200 GT Pro a GT Explorer sú teraz dostupné v pútavej červenej Carnival Red, ako aj v bielej – Snowdonia White a čiernej – Sapphire Black.
Tiger 1200 GT Pro – farebné prevedenia
Tiger 1200 GT Explorer – farebné prevedenia
Tiger 1200 Rally Pro a Rally Explorer sú k dispozícii v štýlových nových farebných prevedeniach Matt Sandstorm, Jet Black a aj v obľúbenom Matt Khaki.
Tiger 1200 Rally Pro – farebné prevedenia
Tiger 1200 Rally Explorer – farebné prevedenia
Modelová rada Tiger 1200 GT; ideálna voľba pre dokonalú dobrodružnú jazdu zameranú na cestu s 19” predným a 18” zadným liatym hliníkovým kolesom
– Tiger 1200 GT Pro (20 litrová nádrž)
– Tiger 1200 GT Explorer (30 litrová nádrž)
Modelová rada Tiger 1200 Rally; ideálna voľba pre dokonalé dobrodružstvo v teréne s 21” predným a 18” zadným bezdušovým špisovým kolesom
– Tiger 1200 Rally Pro (20 litrová nádrž)
– Tiger 1200 Rally Explorer (30 litrová nádrž)
VÝHODY TROJVALCOVÉHO MOTORA T-PLANE
- 150 k pri 9 000 ot./min a 130 Nm pri 7 000 ot./min.
- Vzrušujúca a pútavá odozva v celom spektre otáčok
- Hladší a presnejší prenos krútiaceho momentu pri nízkych otáčkach, vďaka zvýšenej zotrvačnosti motora – zmenou kalibrácie motora
- Pri brzdení je správanie motora lineárnejšie v dôsledku zotrvačnosti motora a zmien kalibrácie motora
- Hladšie radenie prvého prevodového stupňa vďaka aktualizácii spojky
- Charakteristický a výrazný soundtrack
- Odľahčený pohon cez hriadeľ je nenáročný na údržbu
Zvýšený komfort a ergonómia
- GT Pro a Rally Pro -> tlmené riadidlá a nástavce z modelu Explorer
- Znížené vibrácie jadra motora a riadidiel, a zlepšená viditeľnosť v zrkadlách, vďaka prepracovanému usporiadaniu motora a zvýšenej zotrvačnosti motora
- Doplnkové nízke sedlo je teraz výraznejšie komfortnejšie
- Celkové vylepšenie bilancií motora
- Ľahký rám s priskrutkovaným zadným hliníkovým podsedlovým rámom
- Ľahká a pevná „tri-link“ kyvná vidlica
- Najlepšie brzdy vo svojej kategórii monoblokové brzdy Brembo Stylema® a optimalizované náklonové ABS s IMU
Revidovaná ergonómia zameraná na jazdcov
- Prepracované sedlo jazdca s plochejším profilom poskytuje jazdcovi viac priestoru a znižuje únavu jazdca
- Dlhšia spojková páčka, poskytuje väčší priestor pre prsty jazdca, zlepšuje pohodlie a znižuje únavu pri jazdách na dlhšie vzdialenosti
Pokročilejší balíček
- Zvýšená istota jazdca s ľahším dosiahnutím na zem
- Pokročilé semi-aktívne odpruženie Showa bolo ďalej vylepšené, a ponúka jazdcovi väčšiu ľahkosť a istotu
- Nová funkcia „Active Preload Reduction Function“ – výška sa môže znížiť až o 20 mm pri zastavení motocykla
Vylepšená svetlá výška
- Vylepšená svetlá výška pre modely GT
- Úprava umiestnenia stúpačiek
TECHNOLÓGIE
- Radarový systém Triumph Blind Spot, vyvinutý v spolupráci so spoločnosťou Continental (iba GT Explorer a Rally Explorer)
- Semiaktívne nastavenie odpruženia Showa
- 7” TFT prístroje s integrovaným systémom pripojenia My Triumph
- Optimalizovaná náklonová kontrola trakcie s IMU
- Šesť jazdných režimov
- Bezkľúčový systém vrátane zapaľovania, zámku riadenia a uzáveru palivovej nádrže
- LED osvetlenie s DRL plus adaptívne svetlá s dosvecovaním do zákrut
- Triumph Shift Assist ako štandard
- Vyhrievané rukoväte a sedadlá (vyhrievané sedadlá štandardne len pre GT Explorer a Rally Explorer)
- Systém monitorovania tlaku v pneumatikách TPMS (štandardne iba pre GT Explorer a Rally Explorer)
- Hill Hold