TIGER 800 XCa MY 2017

Triumph TIGER 800 XCa My 2017

od 13 060,-€

Úplne nová rada modelov Tiger 800

Hlavné prvky:

  • Štyri rozdielne modely rozširujú možnosti výberu pre jazdca
  • Technológia zameraná na jazdca zahŕňa trakčnú kontrolu a ABS v základe a to pre každý model
  • Tempomat v štandarde u verzií XRx a XCx
  • Tri jazdné režimy pre kontrolu plynu, ABS a trakčnej kontroly u verzií XRx a XCx
  • Radový trojvalec druhej generácie s objemom 800cm3 a výkonom 95koní, produkujúci nižšie emisie a dosahuje zníženie spotreby paliva o 17%.
  • Technológia ride-by-wire pre hladší prísun výkonu a presnejšie reakcie na plyn
  • Zlepšené schopnosti motocykla jazdiť  v teréne vďaka tlmičom WP na modeloch XC
  • Nový styling , zlepšená ergonómia a nastaviteľná výška sedadla

Nový Tiger 800 je dynamický turistický motocykel navrhnutý priniesť čokoľvek bez ohľadu na to ako jazdíte. Na ceste ale aj  mimo cesty je správanie Tigra, pozícia jazdca, ovládanie a odozva motora presné taká, aby si jazdec užil jazdu naplno. Úplne nový Tiger 800 prichádza v dvoch podobách. Tiger 800 XR je zameraný na svet jazdy po ceste, zatiaľ  čo XC je väčším off-road-ovým hráčom. Obidva modely majú vysokú úroveň výbavy, ktorá zahŕňa 4 deriváty resp. verzie. Verzie XRx a XCx prinášajú ešte viac technológii do tohto segmentu.

Technológia zameraná na jazdca

Nové použité  technológie zabezpečujú náskok pred konkurenciou  pre model Tiger 800 na ceste aj mimo nej.

Ride by Wire

Zavedenie plnej technológie „ride by wire“ , ktorá spolupracuje s riadiacou jednotkou otvorilo dvere do nových sfér výkonu. Pridaním moderného systému ABS, trakčnej kontroly, voliteľných palivových máp, programovateľných módov a tempomatu sa tak model Tiger 800 vo svojej kategórii  stal motocyklom s novou úrovňou aktívnej bezpečnosti.

Vypínateľné ABS

Vypínateľné ABS je štandardom pre všetky verzie modelu Tiger 800. Stará sa o to, aby sa nezablokovalo zadné koleso, čo zvyšuje bezpečnosť a pocit z jazdy. Na verzii XR a XC je možné tento systém vypnúť. Jazdci na verziách XCx a XRx môžu nastavenia posunúť ešte ďalej pomocou troch voliteľných jazdných módov riadiacej jednotky. Po zvolení módu offroad je ABS na zadnom kolese vypnuté a dovoľuje určitý level sklzu predného kolesa. Toto prinieslo možnosť príjemnej jazdy v teréne aj pre rôzne skúsených jazdcov.

Triumph Traction Control

TTC je štandardom u všetkých modelov značky. Tento systém predchádza neočakávanému pretáčaniu zadného kolesa tak, že obmedzí prísun výkonu na zadné koleso a tak zväčší možnosť trakcie pneumatiky. U verzií XR a XC je tento systém taktiež plne vypínateľný. Vyššia verzia s prívlastkom „x“ prináša Cestné nastavenie, off-road a úplné vypnutie. Pri móde off-road umožňuje tento systém sklz zadného kolesa omnoho väčší ako u programu road.

Palivové mapy

U verzií XRx a XCx je možný výber zo štyroch rôznych máp, ktoré jazdec volí podľa momentálnych podmienok.  Palivové mapy sa jednoducho menia prepínačom na riadidlách. Táto inovácia ďalej prispela k zlepšeniu aktívnej bezpečnosti.  Nový motor prináša plný výkon pri každej mape, ale rôzny štýl otvárania sacích klapiek, tak aby sa dosiahla optimálna odozva na plyn. Mapa Rain redukuje odozvu na plyn, kvôli daždivým podmienkam a vode na vozovke. Mapa Road reprezentuje štandardnú palivovú mapu, lineárnu krivku výkonu za každých podmienok. Mapa Sport ponúka ostrejšie reakcie a rýchlu odozvu, pričom potrebujete otočiť plyn a menší uhol ako pri použití inej mapy. Mapa Off-Road ponúka optimálny rozsah výkonu pre jazdu mimo spevnený povrch. Perfektne sedí k novému imidžu rady Tiger.

Tri jazdné módy

Kľúčovým prvkom verzíí XRx a XCx je možnosť konfigurácie motocykla na iný povrch len stlačením jedného tlačidla. Pustením plynu a vyspojkovaním sa počas jazdy zmení jazdný mód a vy okamžite cítite zmenu. Vtedy sa náhle zmenia nastavenia ABS, trakčnej kontroly a palivovej mapy.

1.Cestné nastavenie: automaticky nastavuje ABS trakciu a palivovú mapu „ROAD“

2. Off Road: Automaticky nastaví ABS , trakciu a palivovú mapu na Offroad. Ďalej redukuje zásah ABS a trakčnej kontroly na jednotlivé kolesá.

3. Programovateľný mód:tento mód je plne konfigurovateľný a dovoľuje jazdcovi vybrať nastavenie ABS aké mu vyhovuje. Rovnako tak trakčnú kontrolu a 4 palivové mapy. Pre zvýšenie bezpečnosti inžinieri Triumphu povolili možnosť kompletnej deaktivácie systémov jedine keď motocykel stojí na mieste.

Tempomat:

Nový Tiger 800 je prvým motocyklom strednej kategórie, ktorý dostal do vienka tempomat. Je štandardom u verzií XCx a XRx, pričom redukuje únavu jazdca a optimalizuje spotrebu.

Palubný počítač:

Každý jeden Tiger 800 obsahuje palubný počítač. Verzie s prívlastkom X majú naviac počítadlo prejdeného času, priemernú rýchlosť, priemernú spotrebu, dojazd a momentálnu spotrebu paliva.

Efektívnejší trojvalcový motor

Pôvodný Tiger 800 predefinoval to čo jazdi očakávali od turistických motocyklov strednej triedy a nový Tiger to tlačí ešte ďalej. Prináša ešte lepší pocit z jazdy. Nový Tiger je pohodlnejší a prichádza s ešte lepšou spotrebou, ovládateľnosťou a lepšími turistickými vlastnosťami pre rok 2015. Táto pohonná jednotka s výkonom 95 koní dáva tomuto motocyklu unikátny charakter a pocit. Rada zmien odfiltrovala rušivé zvuky z motora a posilnila silný charakter trojvalca. Motor s objemom 800 cm3 ťahá krásne už od voľnobehu. Motor ťahá prakticky po obmedzovač na úrovni 10 000  ot./min.  Zmenil sa systém radenia rýchlostí, ktorý je teraz prebratý z modelu Daytona 675. Spotreba paliva bola vylepšená o viac ako 17% v zmiešanom režime. Nádrž má kapacitu 19 litrov a na jednu nádrž je potenciál cca 435 kilometrov. To je o 80 kilometrov viac ako dokázal starý model.

Jazda a ovládanie

Nový tiger dostal najlepší podvozok v triede, čo znamená, že je najlepšie ovládateľný motocyklom v triede. Motocykel sa chová presne podľa požiadaviek jazdca a ide tam kam chce. Dôvera na nespevnených povrchoch rapídne vzrástla. Model XR je osadený vidlicou typu up-side-down s priemerom 43mm v čiernej farbe. Zadné tlmenie zabezpečuje centrálna tlmiaca jednotka Showa s nastavením predpätia. Motocykel je komfortný dokonca aj vo dvojici s kompletnou batožinou.  Tlmiče značky WhitePower boli použité pre ešte lepšie charakteristiky v teréne a tak ho dostali verzie s označením XC. Vpredu je USD vidlica s priemerom 43mm s nastavením kompresie a odskoku. Kolesá odrážajú zameranie jednotlivých modelov XR a XC. XR je osadený odľahčenými liatymi kolesami s priemerom 17 palcov vzadu a 19 vpredu so šírkami 4.25 a 2.5 palca. XC dostalo vypletané kolesá s priemermi 17 palcov vzadu a 21 vpredu, a šírkami 4,25 vzadu 2,5 vpredu.

Štýl  

Tiger 800 dostal nový „look“ aj vďaka novému umiestneniu chladiča a jeho bočných panelov, ktoré majú teraz ostrejšie línie. Nová kapotáž dáva motocyklu dynamickejší prikrčený dizajn, ale toto nie je len o dizajne. Nová nádrž efektívne odvádza teplo motora od jazdcových nôh. Nový je aj povrch rámu, s „titánovým“ dizajnom laku, ktorý pokrýva trubkový rám. V kombinácii s polomatným povrchom motora a čiernym lakom kolies zanecháva Tiger 800 prémiový dojem. Praktické zmeny si tu našli miesto rovnako. Nastaviteľná výška sedadla a poloha riadidiel rozširuje rad ľudí, ktorí by mali o tento motocykel záujem. Miesto si tu našla ja nová 9 litrová nádrž, nastaviteľná radiaca páka a prídavná zásuvka. Čerešničkou na torte je hliníkový kryt motora na každom kuse v štandarde.

Ergonómia

Komfort sedenia zaznamenal väčšie zmeny v geometrii tak, aby došlo k redukcii váhy na zápästiach a aby sa zväčšil priestor pre nohy. Tento model ma najadaptívnejšie sedenie v triede vďaka výškovo nastaviteľnému sedadlu a polohovateľným riadidlám. Ďalšia ochrana bola dosiahnutá zmenou tvaru kapotáže motocykla a novým štítom. Na verziách XCx a XRx je štít nastaviteľný bez náradia a tieto verzie dostali aj novú ochranu rukovätí.

Originálne doplnky Triumph

Rozsiahla ponuka originálnych doplnkov bola doplnená o radu doplnkov aj pre nový model tak, aby ste si to mohli doladiť presne podľa seba ,na mieru. Nové tenké vyhrievané rukoväte , znížené gelové sedadlá, hliníkový systém kufrov … Celkovo bolo do katalógu pridaných cca 70 položiek.

Tri tour Expedition – Tvrdý batožinový systém:

Vodotesné bočné kufre a top-box vyrobené z hliníka s hrúbkou 1,5mm

Na bočných kufroch šetria 1,1 kg a na top-box-e 1,4kg v porovnaní s kuframi Triumph Adventure .

Znížené komfortné sedadlo

Znížené o 20mm oproti originálu.

3D tkanina vynáša komfort ešte vyššie

Vyhrievané rukoväte Slim Line

Navrhnuté pre použitie ride-by-wire technológie

Dve úrovne vyhrievania a tenký dizajn

Farebné kombinácie:

Matt Khaki Green

Crystal White

 

Motor
Typ motora Radový trojvalec, 12 ventilov
Rozvod DOHC
Objem motora 800cc
Vŕtanie 74,05mm
Výkon 70KW (95koní)
Krútiaci moment 79Nm pri 7850 otáčkach
Chladenie vodou
Zapaľovanie / Prívod paliva Viacbodové sekvenčné elektronické vstrekovanie
Spojka Viaclamelová v olejovom kúpeli
Prevodovka 6-rýchlostná
Sekundárny prevod Reťaz O-ring
Rozmery
Rázvor 1545mm
Dĺžka 2215mm
Výška 1390mm
Šírka 851mm
Výška sedla 840-860mm
Uhol riadenia 24,3⁰
Hmotnosť suchá 193kg
Objem nádrže 19l
Podvozok
Rám Trubkový, oceľový rám
Predné tlmenie WP – predná vidlica USD, s nastaviteľnéým tlmením odskoku a kompresie
Priemer 43mm
Zdvih 220mm
Zadné tlmenie WP tlmiaca jednotka s pretlakovou nádobkou, hydraulicky nastaviteľné predpätie a tlmenie odskoku
Zdvih 215mm
Brzdy
Predná 2 plávajúce kotúče s priemerom 308mm, 2 piestikové posuvné brzdiče Nissin, Vypínateľné ABS
Zadná Kotuč s priemerom 255mm, jednopiestikový posuvný brzdič Nissin, Vypínateľné ABS
Disky predný 36 – špicov 21 x 2.5 hliníkový, zadný 32 – špicov 17 x 4.25 hliníkový
Pneumatiky predná 90/90-21, zadná 150/70 R17

Video

Vaše meno priezvisko/názov firmy (povinné)

Váš email (povinné)

Váš telefón (povinné)

Firma/FO/Súkromná osoba (vyberte)

Úver/Leasing/tretiny (vyberte)

Doba splácania (vyberte)

Akontácia (vyberte)

Poistenie PZP (vyberte)
ÁnoNie

Poistenie KASKO (vyberte)
ÁnoNie

Ak chcete urýchliť schvaľovanie priložte scan OP a VP

Predmet

Doplnujúce informácie

Vaše meno (povinné)

Váš email (povinné)

Predmet

Vaša správa

Farebné kombinácie

Motocykle-doplnky

doplnky9

Oblečenie

doplnky7

TRIUMPH financovanie

doplnky3

Skušobná jazda

skusob